Als een merkstrategie zo enorm makkelijk was, is elk merk succesvol. Een strategie is altijd merkspecifiek. Zo zijn er heel veel verschillende visies op hoe je een merk bouwt, het is ook geen exacte wetenschap of één weg naar het bouwen van een merk. Voor mij is het essentieel dat een organisatie inziet dat een merk centraal moet staan en dat een juiste onderbouwde merkstrategie nodig is. Alleen dan kan je de juiste snaar raken bij je buyers persona. Al bijna 13 jaar ben ik ondernemer, help ik merken bouwen en heb ik eigen merken gebouwd en verkocht. Opvallen en herkend worden daar heb je creativiteit voor nodig. Veel ingredienten van…
Waar vroeger ondernemers hun marketingbudget stopten in traditionele advertenties, zie je dat klanten steeds vaker kiezen voor een combinatie van marketing en PR. Met CONCEPTUELE PR behaal je hopelijk ook een publicatie in het magazine dat belangrijk is voor jouw merk, maar het verschil is dat deze publicatie redactioneel is. Door deze redactionele aandacht, Free Publicity dus, heeft het item ook nog eens een hogere attentiewaarde. Wanneer een redacteur zich positief over een product of dienst uitlaat op een redactionele pagina, dan schept dat meer vertrouwen bij de consument dan de ernaast geplaatste advertentie. Komt de consument je naam vervolgens ook nog online tegen, op websites, blogs, fora, social media en/of…
Je zult stelselmatig in contact moeten komen met je doelgroepen en ze blijvend dienen te bereiken met boeiende content. Content waar de doelgroep wél op zit te wachten en op een plek waar ze aanwezig zijn (Social). Op deze manier zul je top-of-mind worden bij jouw doelgroep, bouw je aan een positief imago als werkgever en is de kans groot dat ze aan je zullen denken wanneer ze een carrière switch overwegen. Een laagdrempelige manier als contact via WhatsApp is een perfecte call-to-action in deze films. Stuur ons gerust een bericht info@boontheagency.nl voor een gratis brainstormsessie om te weten hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen oppakken. https://www.youtube.com/watch?v=NR2Bj0M7vS0
Ons advies.... het organiseren van een content shoot icm een fotograaf die echt past bij jouw merk. In 1 of 2 dagen laat je voldoende beelden produceren om een lange tijd mee vooruit te kunnen. Voor Membrasin ontwikkelden wij een beeldplan, verzorgden de styling en de fotografie. Resultaat: 25 beelden geschikt voor alle (zorgvuldig bedachte) content pijlers op Facebook en Instagram. Doelgroepen engagen feitelijk alleen op basis van relevante of interessante content. Daarom is de strategie en de juiste uitvoering cruciaal.
Branding: in onze ogen de kern van succesvolle marketing. Met branding doe je er alles aan om jouw merk een plek in het hoofd en hart van de consument te laten veroveren. Een sterk merk is cruciaal, zeker nu de consument kan vissen in enorme merkvijvers. De manier waarop jij jouw merk neerzet, speelt een hele grote rol omdat deze consument zich laat leiden door merkgevoel, een psychisch proces dus. Wij leggen uit hoe de psychologie achter een sterk merk in elkaar steekt en lichten de basisprincipes van ijzersterke branding toe. Een stukje psychologie Branding als psychologisch proces kan het beste op simpele wijze worden uitgelegd: een merk speelt in op…
Deze tijd leent zich er wellicht voor om na te denken over je bedrijf, propositie, branding, maar wellicht ook je website en/of webshop. Als branding specialist hebben wij ervaring met het (re)branden en verbeteren van jouw 'online presence'. We hebben inmiddels al meerdere klanten blij mogen maken met onze succesvolle werkwijze. Wat je van ons kunt verwachten? -jouw (re)branding wordt helemaal doorgevoerd in jouw webshop/website; -website wordt gebouwd en vormgegeven in jouw favoriete Wordpress Thema; -uiteraard leren wij hoe jij zelf de website/webshop kunt aanpassen; -hosting, updates, beheer, back-up we regelen het allemaal; -de website/webshop is compleet responsive op desktop, mobiel, iPad e.d; -we ontwikkelen een compleet (bewegend) beeld plan voor…
Regelmatig hoor ik diverse excuses van ondernemers dat ze niet begrijpen waarom personal branding zo belangrijk voor ze is. En daar bedoel ik mee, jezelf zichtbaar maken op social media zoals Linkedin en/of Instagram. Inmiddels heb ik al meerdere ondernemers geholpen met personal branding en is dit naast het branden van merken, echt het allerleukste om te doen. Gesprekken die gaan over het ondernemerschap, de struggles en de positionering van jou als merk die weergeeft wie je bent. Hoe? Ik begeleid je vol enthousiasme en help je graag stap voor stap met het opbouwen hiervan door jezelf als authentiek persoon online zichtbaar te maken.
Een vraag die mij vaak wordt gesteld door bedrijven: "Hoe krijgen wij meer volgers voor onze merken?”. Het geheim is: dat er nu eenmaal niet een speciaal trucje is om opeens heel hard te groeien op instagram. Instagram accounts die wel hard groeien, hebben vaak één ding gemeen, ze combineren verschillende elementen die nodig zijn voor de groei. Onze ervaring, als je het mij vraagt, zijn dit de drie belangrijkste: Community: volg zo veel mogelijk mensen die jouw merk of dienst kunnen versterken, ga gesprekken aan met je volgers, engage met andermans content, kortom bouw een eigen online community op. Creatieve content: als iemand voor het eerst op jouw profiel komt,…